Vikanit / Itline APS tilbyder køb og salg high-end elektronik samt reparation af telefoner, tablets og computere.
Om Vikanit / Itline
Hovedkontor:
Vikanit / Itline APS
Ramsherred 13
4700 Næstved
CVR-nr.: 42857378
Telefon: +45 30955600
E-mail: mail@vikanit.dk
Betingelser ved køb og salg på webshop og butik.
Nedenstående betingelser er til enhver tid gældende ved køb og salg online på vikanit / Itline.dk, ell reparation i butik.
Vikanit / Itline APS er berettiget til, uden varsel, at ændre betingelserne, og de gældende betingelser vil altid være at finde på:
https://vikanit / Itline.dk/handelsbetingelser
Disse generelle vilkår og betingelser er gældende for alle forbrugere, der afgiver en ordre på vikanit / Itline.dk, som er ejet af Vikanit / Itline APS.
Betaling
Betaling på webshop og i butikker kan gennemføres med følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Visa, MasterCard.Det er desuden muligt at betale med Mobilepay. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Vi opkræver ikke kortgebyrer. Hvis du betaler med Mobilepay trækkes beløbet dog med det samme. Der trækkes aldrig et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Alle priser på vikanit / Itline.dk er opgivet i DKK og er inklusive moms.
Alle brugte produkter sælges efter de særlige regler for brugte varer, jf. momslovens kapitel 17. Dette betyder at køber kan derfor ikke fradrage købsmoms. For yderligere information henvises til fortjenstmargenordningen.
Vikanit / Itline APS forbeholder sig ret til at bede om legitimation (billede og adresse) på udvalgte ordrer. Dette har til formål at forhindre misbrug af betalingskort.
Priser, stand og tilbud
Alle priser på produkter i webshoppen gælder kun ved køb i webshoppen, medmindre andet er anført. Alle varer er brugte varer, såfremt andet ikke er anført, hvilket oftest vil kunne ses på varen. Varer er defineret af en overordnet stand, som er nærmere beskrevet i stand-beskrivelsen på produktet. Der vil ikke kunne forventes samme levetid på batterier som ved et nyt batteri. Der medfølger ikke nødvendigvis en manual til det enkelte produkt – manualer kan i langt de fleste tilfælde downloades på producentens hjemmeside på internettet.
Brugte produkter forventes med alderen at have nedsat funktionsevne iht. sikkerhedsopdateringer fra producenterne. Generelt så forventes det at producenten vedligeholder sikkerhedsopdateringer på et givent produkt i minimum 5 år fra produktionsdato. Såfremt produktet er ældre end dette, så kan det ikke længere garantere at produktet kan modtage sikkerhedsopdateringer og bruges til f.eks netbank, nemID, mobilepay og ligestillede områder hvor der kræves nyeste sikkerhedsopdatering for at benytte hjemmeside eller app.
Levering og fragt
Vi bestræber os altid på at levere bestillinger på webshoppen så hurtigt som muligt. Som oftest afsendes bestillinger inden for 1-3 hverdage. Der kan også være varer, som viser sig at være udsolgt efter bestillingen er foretaget. I disse tilfælde vil du blive kontaktet med information om den forventede leveringstid og tilbud om alternative lign. varer. Som udgangspunkt bliver alle bestillinger forsøgt leveret til den angivne adresse og derefter lagt til afhentning i den nærmeste pakkeshop, hvis der ikke var nogen hjemme. Vi sender med PostNord. Prisen vil til enhver tid fremgå klart, inden du accepterer at købe varen. Når ordren er blevet afsendt, vil du modtage et Track & Trace nummer, så du kan følge leveringen.
Vi leverer kun til kunder i Danmark (We do not deliver to addresses outside of Denmark). Der leveres ikke til Færøerne og Grønland.
Fortrydelsesret
Der er 14 dages fortrydelsesret på varer købt i webshoppen. De 14 dage regnes fra den dag ordren er modtaget. Såfremt du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkelvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Ønsker du at benytte din returret, skal du, inden 14 dage fra modtagelsen, give os skriftlig besked. Dette gør du ved at kontakte vores kundeservice:
Kontakt kundeservice
Du skal returnere varen senest 14 dage efter, du har givet besked til os om fortrydelse af købet. Såfremt varen ikke er Vikanit / Itline APS i hænde inden 14 dage fra fortrydelse, forbeholder Vikanit / Itline sig retten til at afvise returneringen. Produktet kan returneres i en af vores butikker, eller sendes til os efter anvisning fra Kundeservice. Kopi af faktura skal være vedlagt produktet ved returnering. Udgifter i forbindelse med returnering af vare dækkes ikke af Vikanit / Itline APS. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os besked pr. mail. Omkostninger forbundet med dette, vil blive fratrukket købesummen ved returnering.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Ved køb af varer i brugt stand gælder, at enheden skal returneres i samme stand som den blev solgt i. Ved ønsket om at returnere en vare fra kategorien ’Ny – Ny vare’ skal denne stadig være ubrudt i originalemballagen. Hvis originalemballagen er brudt, vil et reduceret beløb blive refunderet, grundet værdiforringelse. Returnering af panzerglass eller tilbehør Ved returnering af panzerglass eller tilbehør, skal du være opmærksom på, at vi kan værdiforringe med op til 100%, hvis panzerglasset eller tilbehøret ikke sendes tilbage i ubrudt emballage. Tilbagebetaling af købsbeløbet Fortryder du dit køb, så får du som udgangspunkt udbetalt samme beløb, som du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne ved tilbagebetaling. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Pengene vil blive refunderet til dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget varen retur fra dig. Tilbagebetalingen vil blive gennemført med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur. Ved tvivlsspørgsmål om returnering, skal køber kunne dokumentere at produktet er returneret og modtaget af Vikanit / Itline APS.
Reklamation
Der ydes altid 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Vikanit / Itline APS. Reklamationsretten omfatter mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, misvedligeholdelse eller udefra kommende skade (dette omfatter også fejl som følge af væskeskade). Reklamation over fejl og mangler skal meddeles til os inden for rimelig tid, efter fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. Alle følgeskader sket i forbindelse med fortsat brug efter fejlen er opstået, vil ikke være dækket af reklamationsretten. I forbindelse med reklamationssager bedes du indlevere varen i en af vores butikker eller henvende dig til vores kundeservice med henblik på løsning. Det er ikke muligt at indsende produktet til os med post, uden forudgående aftale med kundeservice. Vikanit / Itline APS frasiger sig ethvert ansvar for produkter, der indsendes til en af vores adresser, uden forudgående aftale.
Alle reklamationer skal håndteres af vores egne teknikere eller samarbejdspartnere. Vælger du selv at gå til anden reparatør, kan dette have indflydelse på din fremadrettede reklamationsret på produktet.
Fremvisning af en gyldig faktura/kvittering på køb, er et krav for at kunne gøre et reklamationskrav gældende over for Vikanit / Itline APS.
Såfremt din indleverede reparation ikke er afhentet senest 3 mdr. efter indlevering, vil Vikanit sørge for deskruktion af rep. uden mulighed for krav mod vikanit / IT line Aps. Dette er udelukkende i forbold til GDPR, som foreskriver at vi max må have kundes data i 3 mdr..
Særlig opmærksomhed på sikkerhedsopdatering ved køb af brugt elektronik
Vikanit / Itline APS garantere ikke at et produkt købt brugt, kan opdateres med nyeste sikkerhedsopdatering. Brugte produkter forventes at have nedsat funktionsevne iht. sikkerhedsopdateringer fra producenterne. Generelt så forventes det at producenten vedligeholder sikkerhedsopdateringer på et givent produkt i minimum 5 år fra produktionsdato. Såfremt produktet er ældre end dette, så kan det ikke længere garantere at produktet kan modtage sikkerhedsopdateringer og derfor benyttes til f.eks netbank, nemID, mobilepay og ligestillede områder hvor der kræves nyeste sikkerhedsopdatering for at benytte hjemmeside eller app.
Garanti
Reservedele tilknyttet køb/reparation af brugte produkter
Hos Vikanit / Itline APS benytter vi de bedste reservedele til reparation af vores produktet. Dette betyder at vi bestræber os på at sikre den højeste kvalitet på markedet. Det kan dog forekomme, at leverandører har indsat beskeder på dit produkt, der gør opmærksom på, at en reservedel har været skiftet. Dette har ingen praktisk betydning for brugen af produktet. Dette er noget producenter har valgt at gøre for større gennemsigtighed, når et produkt har fået udskiftet reservedele og ikke længere indeholder de dele som produktet er født med. Dette har ingen betydning for brugen af produktet og/eller kvaliteten af reservedelen på produktet. Vi beklager den ulejlighed som måtte forekomme i forbindelse med dette.
Betingelser ved køb af reparationsydelse
Aftaleindgåelse
Hvis en kunde ønsker at indlevere sin enhed til reparation hos Vikanit / Itline APS, så er der to mulige fremgangsmåder:
Kunden kan besøge en af Vikanit / Itline APS’ butikker og indlevere sin enhed personligt. Her skal kunden oplyse kontaktinformationer og informationer om den enhed, som kunden ønsker repareret, herunder en udførlig fejlbeskrivelse.
Kunden kan sende sin enhed til Vikanit / Itline APS med posten. Vejledning til indsendelse af enheder til reparation kan findes under punktet ”Forsendelse” Aftalen mellem kunde og Vikanit / Itline APS anses som værende indgået, når Vikanit / Itline APS har modtaget kundens enhed.
Ved indlevering i butik gives der altid et estimat på hvor meget reparationen vil koste. Ved diagnose vil kunden blive kontaktet for accept af reparationen inden denne påbegyndes.
På indsendte enheder repareres udelukkende de skader, som står beskrevet i følgebrevet. Andre reparationer vil kun blive udført med kundens accept.
Tilbehør ved indlevering
Ved indlevering af enheder til reparation, både ved indlevering i butik og ved indsendelse med posten, er det vigtigt, at Vikanit / Itline APS kun modtager den defekte enhed, og at eventuelt tilbehør i form af beskyttelsescovers, opladere etc. og SIM-kort ikke vedlægges (medmindre andet er aftalt).
Vikanit / Itline APS kan ikke stilles til ansvar for bortkommet tilbehør.
Reparationstid
Ved indlevering i butik bestræber vi os på at reparere din enhed indenfor 1-2 timer, men der kan i perioder med spidsbelastning gå længere tid. Ligeledes kan det ske, at vi ikke har reservedelen på lager, hvilket også kan forlænge reparationstiden. Du vil dog altid blive oplyst om dette, når du besøger butikken eller du er velkommen til at ringe til vores kundeservice.
Kontakt kundeservice
Ved diagnoser skal der forventes at dette kan tage fra 1-10 arbejdsdage, da vi skal bruge længere tid på test af enheden og evt. rensning. Derudover skal der påregnes yderligere 5-7 arbejdsdage, hvis det er en Apple-enhed der skal ombyttes.
Forsendelse
Kunden er selv ansvarlig for forsendelsen af sin enhed til Vikanit / Itline. Vi anbefaler at sende enheden som pakkepost, da dette garanterer, at enheden er forsikret under fragten og ydermere kan spores via Track & Trace. Sendes enheden som et almindeligt brev, er der ingen forsikring og ej heller nogen mulighed for at spore forsendelsen – derfor frarådes dette på det kraftigste.
Tilsendte enheder bliver efter endt reparation, medmindre andet er angivet, sendt retur til afsender adressen.
Vejledning til indsendelse af enhed med posten
Vi sender kun enheder som pakkepost og vi anbefaler på det kraftigste, at du gør det samme ved indsendelse af din enhed. På den måde er du forsikret, såfremt den ikke måtte nå frem eller forsvinde under fragten. Se en trin for trin-guide til indsendelse af enhed til reparation her:
Send din enhed til reparation
Anvendte reservedele
Ved udskiftning af skærm eller batteri på iPhones benytter vi i de fleste tilfælde originale Apple-reservedele leveret direkte fra Apple. Alternativt benytter vi OEM-dele (Original Equipment Manufacturer), som er reservedele direkte fra producenten. I alle tilfælde er vores reservedele af absolut højeste kvalitet, og vi yder 24 mdr. reklamationsret på den udskiftede reservedel. På vores prislister fremgår det altid tydeligt, om vi benytter os af originale reservedele fra Apple eller OEM-dele på den pågældende model. Uanset om reservedelen er en original reservedel fra Apple eller en OEM-reservedel, udføres reparationen altid af en Apple-certificeret tekniker.
Ved reparation af andre mærker og modeller end iPhones benytter vi altid originale reservedele, hvis muligt og alternativt OEM-dele af højeste kvalitet. Altid med 24 måneders reklamationsret på den udskiftede reservedel.
Forbehold for manglende reservedele
Alle reparationstider er med forbehold for udsolgte reservedele. Vikanit / Itline APS har altid et stort lager med langt de fleste reservedele, men det kan ske, at enkelte reservedele ikke er på lager og kundens enhed derfor først kan repareres, når den pågældende reservedel er på lager igen.
Reklamation
Vi yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven.
Reklamationsretten omfatter mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, misvedligeholdelse eller udefra kommende skade (dette omfatter også fejl som følge af væskeskade). Reklamation over fejl og mangler skal meddeles til os inden for rimelig tid, efter fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. Alle følgeskader sket i forbindelse med fortsat brug efter fejlen er opstået, vil ikke være dækket af reklamationsretten. I forbindelse med reklamationssager bedes du indlevere varen i en af vores butikker eller henvende dig til vores kundeservice med henblik på løsning.
Det er ikke muligt at indsende produktet til os med post, uden forudgående aftale med kundeservice. Vikanit / Itline frasiger sig ethvert ansvar for produkter, der indsendes til en af vores adresser, uden forudgående aftale.
Kontakt kundeservice
Alle reklamationer skal håndteres af vores egne teknikere eller samarbejdspartnere. Vælger du selv at gå til anden reparatør, kan dette have indflydelse på din fremadrettede reklamationsret på produktet. Fremvisning af en gyldig faktura/kvittering på køb, er et krav for at kunne gøre et reklamationskrav gældende over for Vikanit / Itline APS.
Priser og betaling
Alle priser på vikanit / Itline.dk er opgivet i DKK og er inklusive afgifter og moms. Betaling kan ske med kontanter eller betalingskort i alle Vikanit / Itline APS’ butikker. Alle betalinger i butikker kan gennemføres med følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Visa, MasterCard, American Express, Diners Club, Maestro og JCB. Det er desuden muligt at betale med Mobilepay.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Vi opkræver ikke kortgebyrer. Hvis du betaler med Mobilepay trækkes beløbet dog med det samme. Der trækkes aldrig et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Backup af data
Kunder er selv ansvarlige for at tage backup af deres data inden en enhed bliver indleveret eller indsendt til reparation. Vikanit / Itline APS bestræber sig altid på, at bevare alt data på kunders enheder, men kan ikke gøres ansvarlig for tab af data i forbindelse med en reparation.
Persondata
Læs om Vikanit / Itline APS’ privatlivspolitik her:
Privatlivspolitik
Fortrolighed
Ved reparation af kunders enheder har Vikanit / Itline APS’ teknikere adgang til fortrolige oplysninger og derfor er alle medarbejdere hos Vikanit / Itline APS underlagt tavshedspligt.
Persondatapolitik
Ingen personlige oplysninger, der registreres af os bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjepart. Alle informationer opbevares og behandles efter gældende lovgivning om persondata og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Vikanit / Itline APS. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke benytte dem til egne formål. Vi samarbejder udelukkende med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Ved køb og salg på webshoppen udbeder vi os en række kontaktoplysninger om dig, heriblandt navn, telefonnummer e-mailadresse og fysisk adresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne lagres elektronisk hos Vikanit / Itline APS og gemmes i fem år, jf. bogføringsloven.
Den dataansvarlige er Vikanit / Itline APS,
Oplysninger afgivet til Vikanit / Itline videregives eller sælges på ingen måde til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Vikanit / Itline har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig.
Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Vikanit / Itline APS via email til vores kundeservice:
Kontakt kundeservice
Force majeure
Vikanit / Itline APS kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for forhold, der må betegnes som force majeure, herunder, men ikke begrænset til, krig, optøjer, strejke, ildsvåde, naturkatastrofer, valutarestriktioner, import- eller eksportrestriktioner, afbrydelse af almindelig samfærdsel, afbrydelse eller svigt i energiforsyningen eller kommunikationssystemer.